Reklamacje
Na podstawie art. 557. Kodeksu Cywilnego § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy oraz § 3. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny względem kupującego będącego konsumentem za to, że rzecz sprzedana nie ma właściwości wynikających z publicznych zapewnień. Jeśli klient zostanie poinformowany o braku czy defekcie produktu przed zakupem, nie będzie miał prawa do jego reklamacji. Przyczyną złożenia reklamacji nie mogą być bowiem wady, o których klient wiedział w momencie zawierania umowy ze sprzedawcą. Przed zakupem używanego towaru warto więc dobrze sprawdzić jego stan i w razie jakichkolwiek wątpliwości zrezygnować z zakupu.
W sytuacjach, gdy kupujący będący konsumentem nie został poinformowany o stanie przedmiotu oraz o wadach, które zostały zauważone dopiero po otrzymaniu przesyłki (nie zostały uwidocznione na zdjęciach przedmiotu, nie zostały opisane w ogłoszeniu) – sprzedawca w terminie 14 dni roboczych od otrzymania towaru, liczonych od daty odbioru przesyłki, zobowiązany jest do udzielenia rękojmi. Kupujący będący konsumentem ma prawo do poniższych czynności zgodnie z art. 560. Kodeksu Cywilnego:
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
§ 3. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
§ 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
W celu uznania postępowania reklamacyjnego – kupujący zobowiązany jest poinformować sprzedawcę o chęci reklamowania produktu oraz odesłać przedmiot przed upływem 14 dni roboczych od daty odebrania przesyłki na adres podany poniżej.
Konsument w celu złożenia reklamacji może kontaktować się poprzez adres mailowy: customerservice@hypebridge.pl
Przesyłki zwrotne prosimy kierować na adres:
HYPEBRIDGE
ul. Średzka 25
54-017 Wrocław